خبر

خانه > اخبار > تبدیل مواد شوینده به قرص با ۸۰ درصد قیمت ارزان‌تر برای اقشار کمتر برخوردار
قرص شوینده
30 آبان 1402

تبدیل مواد شوینده به قرص با ۸۰ درصد قیمت ارزان‌تر برای اقشار کمتر برخوردار

یک شرکت دانش‌بنیان برای اولین‌بار عنصر آب را از چرخه تولید مواد شوینده حذف و استفاده از پلاستیک را نیز به حداقل رسانده و از این مسیر مواد شوینده را تبدیل به پودرهایی کرده که می‌تواند با ۸۰ درصد قیمت پایین‌تر وارد بازار شده و مورد استفاده اقشار کم بضاعت قرار گیرد.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، مدیرعامل شرکت کارینا بران تجارت آریا در پاسخ به سوالی درباره حضور در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران که در حوزه آبادانی و پیشرفت فعالیت می‌کرد، بیان کرد: «ما از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) در این نمایشگاه شرکت کردیم و بازدیدها خوب بود، تنها مدیری که از کسب و کار ما بازدید کرد، آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی بودند که استقبال فراوانی کردند. همچنین توانستیم با یک شرکت توزیع کننده در ایران قرارداد تنظیم کنیم تا محصول خود را در سراسر کشور به فروش برسانیم. البته باید این نکته را هم عرض کنم که جناب آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی از قبل با محصولات ما در برنامه تلویزیونی «میدون» آشنا شده و از این محصولات استقبال زیادی کردند.»

عیسی سهرابی در مورد محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها با تاکیدبر اینکه ما برای اولین بار یک سری از محصولات شوینده را به صورت قرص در آوردیم، تصریح کرد: «به این معنا که از محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده کرده و یک سری قرص شوینده تولید کردیم. این محصولات ثبت اختراع شده و با فرمولاسیونی که تولید شده، مشابه خارجی و داخلی نداشته است. در واقع آب را از چرخه مواد شوینده حذف و استفاده از پلاستیک را به حداقل رساندیم و به نوعی آن را حذف کردیم.»

وی ادامه داد: «همچنین اولین مجموعه‌ای هستیم که توانستیم با کشور ترکیه برای صادرات محصولات به این کشور قرارداد ببندیم، زیرا خود این کشور تولیدکننده محصولات شوینده است اما ما این افتخار را داشتیم که پس از چهل و چند سال با این کشور قرارداد ببندیم و تولیدات ما با نام و برند ایرانی وارد ترکیه شود. علاوه‌بر آن با شرکت‌های هوایی در روسیه، بلاروس و ارمنستان نیز بابت صادرات محصولات خود قرارداد بستیم و قراردادها نیز موجود است، اما به خاطر چالش‌های به وجود آمده در بحث نقدینگی و سرمایه در گردش با معضلاتی مواجه شدیم.»

سهرابی با یادآوری اینکه نیروهای ما از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و تا کنون از برخی موارد حمایت‌های معنوی دریافت کردیم، در مورد بزرگترین یا مهم ترین دستاورد این شرکت عنوان کرد: «در ایران از نظر تولید شوینده مشکلی نداریم و از شرکت‌هایی هستیم که سابقه طولانی در این حوزه داریم. از آنجا که مواد شوینده پساب داشته و باعث ایجاد آلودگی در محیط زیست می‌شوند، همینکه توانستیم آب را از چرخه تولید مواد شوینده به طور کامل حذف کنیم و در چرخه تولید اصلا نیازی به آب نداشته باشیم، بسیار مهم است. همچنین پلاستیک را حذف و آلودگی آن نسبت به محیط زیست را کم کردیم.»

وی با بیان اینکه مردم ما را سرپا نگه داشته‌اند، تصریح کرد: «استقبال مردم از محصولاتی که ما وارد بازار کرده‌ایم به ما امیدواری داد تا به فعالیت خود ادامه دهیم. حتی از کشور ترکیه هم پیشنهاد داشتیم تا به طور کامل در آنجا فعالیت کنیم اما نپذیرفتیم.»

این فعال حوزه فناوری درخصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم شرکت، خاطرنشان کرد: «در حال حاضر به طور مستقیم ۳۰ خانواده‌ تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد با ما همکاری می‌کنند که اکثرا بانوان بی سرپرست، یا افرادی هستند که مشکل شنوایی و تکلم دارند. اما در بحث فروش نزدیک به ۱۰۰ نفر با ما کار می‌کنند.»

وی در مورد ارتباط محصولات خود با حوزه آبادانی و پیشرفت نیز گفت: «ما در حال حاضر ۱۲ محصول داریم و قصد آن را داریم که این تعداد را به عدد ۳۷ برسانیم. اگر حتی بخش اقتصادی این قضیه را در نظر بگیریم، برای خانواده‌های کم بضاعت بسیار به صرفه‌تر است. کمااینکه قبلا شوینده‌هایی مانند مایع دستشویی، شیشه پاک کن و ... را با مبلغ بالا می‌خریدند اما در حال حاضر یک بسته‌بندی قرص را با ۸۰ درصد قیمت پایین‌تر به منزل می‌برند و استفاده می‌کنند. پس مصرف کننده ما قشرهای کم بضاعت نیز هستند که اگر قبلاً توانایی خرید نداشتند، الان دارند، زیرا این محصولات هم به صرفه هستند و هم حمل آسانی دارند.»