خبر

خانه > اخبار > تأسیس اولین لابراتوار تخصصی طراحی صنعتی کشور توسط شرکت دانش‌بنیان
آزمایشگاه طراحی صنعتی
19 شهریور 1403

تأسیس اولین لابراتوار تخصصی طراحی صنعتی کشور توسط شرکت دانش‌بنیان

شرکت دانش‌بنیان «طراحان هنر و صنعت چابک» با اتکا به کارشناسان متخصص خود در زمینه‌های طراحی صنعتی، معماری، الکترونیک، مکانیک و سایر تخصص های مرتبط با راه اندازی "اولین آزمایشگاه طراحی ایران" در منطقه نوآوری کشور "پردیس". Tech Park» در راستای طراحی، تولید و ارائه محصولات و فناوری اصیل در سطح برندهای برتر دنیا گام برداشته است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراحان هنر و صنعت چابک ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: ما در مجموعه طراحان هنر و صنعت چابک در حوزه تجاری سازی برای بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که به سهم بازار نیاز دارند، خدمات طراحی صنعتی ارائه می‌دهیم.

خدمات طراحی صنعتی یا در تیم تحقیق و توسعه اتفاق می‌افتد یا زمانی که شرکت‌ها قادر نیستند به صورت حرفه‌ای تیم تحقیق و توسعه برای مباحث طراحی و توسعه محصولات خود داشته باشند، مفید است.

ما بر اساس کسب و کار مبتنی بر طراحی صنعتی، خدمات ارائه می‌دهیم. طرحی را تحت عنوان «اولین لابراتوار تخصصی طراحی صنعتی کشور» آماده کرده‌ایم و به پارک فناوری پردیس ارائه داده‌ایم تا در این ناحیه‌ی نوآوری منطقه، تأسیس کنیم. این مهم مورد موافقت قرار گرفت و از طریق مرکز رشد اقدام به ثبت شرکت کرده‌ایم و برای خدمات طراحی صنعتی خود نشان دانش‌بنیان را اخذ کردیم.

وی ادامه داد: مجموعه ما دارای تیم تخصصی در حوزه‌های مکانیک، معماری و طراحی صنعتی است که فرآیندهای طراحی و تولید را مبتنی بر ساخت طراحی می‌کنند. به این صورت که کارگاه‌های ساختی را در کنار خود داریم همچنین در کنار واحد لابراتوار خود نیز تجهیزات کاملی داریم که می‌توانیم تشکل کاملی از تیم تحقیق و توسعه (R&D) به صورت تخصصی داشته باشیم. این مسئله سبب شده محصولاتی که به سمت ما می‌آیند ساخت پذیر باشند و در هر جای دنیا، چه زمانی که شرکت بخواهد با وندورلیست خود تولید کند و چه خود ما تولید کنیم، فایل‌های ما دقیق و مهندسی هستند و ویژگی‌های از جمله؛ دیزاین و مباحث کاربردی دیگر را نیز دارند.

سعید خسروی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما اهداف و چشم‌انداز شرکت را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که به نسل‌های بعدی هم منتقل شود. شرکت‌هایی موازی ما بودند که بعد از فوت یا مهاجرت بنیانگذار و موسس مجموعه، سیستم آن‌ها از بین رفت ولی سیستمی که ما پیاده‌سازی کرده‌ایم پایه آن را در قبال شرکتی که مقیاس‌پذیر باشد، گذاشته‌ایم و این رشد به صورت محسوس هر ۶ ماه یک بار قابل پیگیری است و مجموعه ما در حال رشد و گسترش است. همچنین جذب مشتریان بین‌المللی مانند؛ تجهیزات پزشکی آمریکایی و آلمانی( که در حال حاضر برای کودکانی که مبتلا به بیماری صرع هستند، داریم) جزو ویژگی‌ها و چشم‌اندازها ما بوده است و می‌خواهیم به این سمت و سو حرکت کنیم.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: به دلیل مسئولیت اجتماعی که داریم، چند تفاهم‌نامه در خصوص مباحث مرتبط با معلولین با شرکت پارک فناوری پردیس و دانشگاه‌های مختلف امضا کرده‌ایم که خروجی آن محصولی است که برای معلولین مفید و کاربردی است.

دستگاهی تولید کرده‌ایم که برای افراد معلولی که از پای مصنوعی استفاده می‌کنند بسیار مفید است، زیرا؛ آنتی باکتریال کردن آن‌ها سخت است. ما با استفاده از دستگاه UV میکروب‌هایی که در طول استفاده روی پای مصنوعی می‌نشیند را از بین می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه از آزمایشگاه تأییدیه گرفته است و تمام میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد. همچنین سبب ارتقا بهداشت فردی در معلولین شده است.

خسروی در خصوص نیازمندی‌های مجموعه افزودند: باتوجه به اینکه لابراتوار طراحی صنعتی خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد، برای گسترش سطح کیفی نیازمند حمایت ویژه‌تری می‌باشیم