خبر

خانه > اخبار > بومی‌سازی مشاوره و آموزش با نرم‌افزار دانش بنیان جهت دسترسی آسان به متخصصان در مناطق کمتر برخوردار
استعدادیابی جوانان
11 تیر 1403

بومی‌سازی مشاوره و آموزش با نرم‌افزار دانش بنیان جهت دسترسی آسان به متخصصان در مناطق کمتر برخوردار

نرم‌افزار جدیدی رونمایی شده است که با بومی‌سازی فرآیند مشاوره و آموزش، امکان دسترسی آسان‌تر به متخصصان را برای افراد ساکن در مناطق کم‌برخوردار فراهم می‌کند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت بین‌المللی افتخار مدیران خاورمیانه ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: محصول ما، سامانه هوشمند مهارت‌شناسی و شخصیت‌شناسی منابع انسانی تحت عنوان افتخار تلنت، به کارفرمایان در شناسایی و آموزش صحیح مهارت‌های کارجویان کمک می‌کند.

این سامانه با استفاده از استانداردهای مصوب اداره کار ایران، وظایف هر شغل و پست را به طور دقیق مشخص می‌کند و از طرف دیگر، به کارجویان کمک می‌کند تا با انجام آزمون‌های ترکیبی، مهارت‌ها و شخصیت خود را به درستی بشناسند.

آزمون‌های افتخار تلنت شامل بخش‌های مختلفی از جمله شخصیت‌شناسی، رغبت‌شناسی و استعدادشناسی است. نتایج این آزمون‌ها به همراه خوداظهاری فرد، با استانداردهای مشاغل اداره کار تطبیق داده می‌شود و در نهایت، به کارجو اعلام می‌شود که برای چه مهارت‌ها و شغل‌هایی مناسب‌تر است و می‌تواند بیشترین بهره‌وری و کارایی را داشته باشد.

وی گفت: ما در طول سه سال گذشته، مشکلی را در حوزه منابع انسانی کشور شناسایی کرده‌ایم: عدم تمایل بسیاری از افراد به کار کردن بعد از استخدام و پایین بودن بهره‌وری آنها. همچنین، کارفرمایان نیز از عدم تطابق عملکرد کارکنان با انتظارات خود پس از استخدام رنج می‌برند.

افتخار تلنت با استفاده از روش‌های علمی و جدیدترین استانداردهای سازمان اداری و استخدامی کشور، به حل این مشکل می‌پردازد. این سامانه علاوه بر استانداردهای شرایط احراز و شرح وظایف هر پست، ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری مناسب برای آن پست را نیز مشخص می‌کند.

آزمون‌های ما با کلیدواژه‌های اداره کار تطبیق داده می‌شوند و به کارفرما و کارجو کمک می‌کنند تا با استفاده از جدیدترین استانداردها، بهترین تصمیم را برای انتخاب شغل مناسب اتخاذ کنند.

افتخار تلنت دارای مزیت دیگری نیز هست: این سامانه با استفاده از هوش مصنوعی، الگوریتمی را بر اساس تطبیق‌ها، ویژگی‌ها، مهارت‌ها و وزن هر یک از آنها ایجاد می‌کند که فرمول‌های جدیدی برای استخراج اطلاعات ارائه می‌دهد. ما برای خرید یا اجاره فضای مناسب‌تر و همچنین برای معرفی و تبلیغات محصول خود به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان جدید، نیاز به حمایت ویژه‌ای داریم.

سید حامد افتخارزاده در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگ‌ترین افتخار ما این است که با تمرکز بر یک موضوع خاص در حوزه منابع انسانی کشور، توانستیم راه‌حلی تخصصی برای رفع چالش‌های موجود ارائه دهیم و محصولی دانش‌بنیان را بر پایه آن توسعه دهیم.

وی افزود: علاوه بر این، خوشحالیم که اعلام کنیم محصول ما به مرحله نهایی جشنواره شیخ بهایی راه یافته است و نتایج نهایی این جشنواره در روز پنجشنبه مشخص خواهد شد.

ما این موفقیت را مرهون تلاش بی‌وقفه و تعهد اعضای تیم خود هستیم و امیدواریم که بتوانیم با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و کارآمد، به ارتقای سطح منابع انسانی در کشورمان کمک کنیم.

ما معتقدیم که با تمرکز بر تخصص و نوآوری، می‌توانیم گامی بلند در جهت رفع چالش‌های موجود در حوزه منابع انسانی برداریم و به نفع جامعه و کشورمان عمل کنیم.

ایشان در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۳۲ نفر مشغول به کار هستند.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: نزدیک به چند ماه از رونمایی نرم‌افزار ما می‌گذرد و ما بسیار خوشحالیم که شاهد استقبال گسترده‌ای از آن، به خصوص در مناطق کمتر‌برخوردار، بوده‌ایم.

این نرم‌افزار به افراد ساکن در این مناطق که امکان دسترسی به اساتید و مشاوران به صورت حضوری را ندارند، این فرصت را می‌دهد که به راحتی با متخصصان مورد نیاز خود ارتباط برقرار کرده و از خدمات آنها بهره‌مند شوند.

ما برای تسهیل بیشتر فرایندها در مناطق کم‌تربرخوردار، شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم. می‌دانیم که افراد ساکن در این مناطق قدر فرصت‌های موجود را به خوبی می‌دانند و استفاده از محصول و سامانه ما می‌تواند به آنها در تصمیم‌گیری بهتر و مصمم‌تر کمک کند.

ما متعهد به ارائه خدمات باکیفیت و مقرون به صرفه به تمام اقشار جامعه، به خصوص ساکنان مناطق کمتر‌برخوردار، هستیم و امیدواریم که با یاری شما، گامی مثبت در جهت ارتقای سطح دانش و مهارت افراد در این مناطق برداریم.

اقتخارزاده در توضیح برخی از مزایای استفاده از نرم‌افزار ما در مناطق کم‌برخوردار گفت: دسترسی آسان به اساتید و مشاوران متخصص، کاهش هزینه‌های رفت و آمد و اقامت، امکان دریافت مشاوره در زمان و مکان دلخواه، ارتقای سطح دانش و مهارت افراد، تصمیم‌گیری بهتر و مصمم‌تر از جمله مزایای بالقوه این نرم افزار است.