خبر

خانه > اخبار > بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دوار صنایع مهم کشور توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی
پمپ های صنعتی
11 شهریور 1403

بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دوار صنایع مهم کشور توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی

شرکت دانش‌بنیان پژوهشی و طراحی‌ صنعتی‌ ایرانیان‌ بانژ با تولید تجهیزات پمپ‌های سانتریفیوژ باکیفیت رقابتی توانسته است گامی بلند در راستای رشد و توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بردارد.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پژوهشی و طراحی‌ صنعتی‌ ایرانیان‌ بانژ ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: مجموعه پژوهشی و طراحی‌ صنعتی‌ ایرانیان‌ بانژ تولیدکننده قطعات یدکی و تجهیزات پمپ‌های سانتریفیوژ صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می‌باشد.

در صنایعی که نیاز به جابه‌جایی سیال وجود دارد مانند؛ صنایع سیمانی، معدنی و فولاد و... پمپ‌های ما کاربرد دارند‌ ولی مجموعه‌ی ما بیشتر برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پمپ تولید می‌کند.

تجهیزات پمپ‌های سانتریفیوژ از لحاظ کیفیت با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است و توانسته‌ایم هزینه‌ها را به یک بیستم نمونه‌های مشابه خارجی کاهش دهیم.

ایرانیان بانژ متشکل از واحدها و کارگروه‌های مختلف اعم از فنی مهندسی، خدمات آزمایشگاهی، تحقیق و توسعه، تولید و بازرسی فنی است که توانسته است از ساختار قدرتمند و کادر متخصص مجرب با توجه به نوآوری‌های به کار رفته و  رویکرد علمی  در تمامی مراحل و همچنین با استفاده از تجهیزات پیشرفته، خدمات خود را با رعایت استانداردهای جهانی ارائه دهد.

بابک رضایی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما در یک دهه اخیر، تولید چندین‌هزار قطعات یدکی انواع پمپ‌ها است که از کیفیت و طول عمری رقابتی با نمونه‌های مشابه خارجی خود برخوردار هستند .

شرکت ایرانیان بانژ یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس دره سیلیکون ایران است که با هدف تولید و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دوار برای صنایع مهم و استراتژیک کشور (نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، فولاد، سیمان و ...) با هدف تامین چرخه کامل ساخت و تولید قطعات یدکی صنایع مذکور در زمینه طراحی، مهندسی معکوس، تهیه گواهینامه فنی ساخت قطعات، تولید، ساخت و بازرسی فنی قطعات، تجهیزات و ماشین آلات فعال می‌باشد.

مفتخریم که با دستیابی به توانایی تولید دانش فنی و فناوری ساخت قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات خارجی و تلاش برای بومی‌سازی و رفع وابستگی با پشتوانه سال‌ها فعالیت مستمر و همچنین ارتباط مستمر با کارخانه‌های معتبر داخلی در خدمت ‌پیشبرد اهداف صنایع کشور عزیزمان گام برداریم.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۲۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز ۱۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: کارفرمایان ما در مناطق کمتربرخوردار مانند؛ عسلویه، ماهشهر، جزیره لاوان هستند. به مناطق کمتربرخوردار خدمات ارائه می‌دهیم و به صورت پروژه‌ای از نیروهای آن مناطق استفاده می‌کنیم.

رضایی در خصوص نیازمندی‌های مجموعه خاطرنشان کرد: ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری، در زمینه واردات مواد اولیه نیاز به تسهیل‌گری داریم.