خبر

خانه > اخبار > بومی‌سازی تولید هواسازهای هایژنیک مورد استفاده در صنعت دارو ازسوی یک شرکت دانش‌بنیان
هواساز هایژنیک
09 دی 1402

بومی‌سازی تولید هواسازهای هایژنیک مورد استفاده در صنعت دارو ازسوی یک شرکت دانش‌بنیان

تفکر استفاده از نیروهای جوان به جای بازنشسته‌ها در یک شرکت تولیدی، مقوله‌ جدایی از تفکر توسعه آبادانی و پیشرفت نیست. کاری که یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید هواسازهای هایژنیک مورد استفاده در صنعت دارو در پیش گرفته است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، سید داود موسوی مفخر از شرکت هوای ناب باران در پاسخ به سوالی مبنی‌بر محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: «ما در زمینه تولید هواسازهای هایژنیک مورد استفاده در صنعت دارو فعال هستیم. این محصولات نوعی هواسازهای بهداشتی هستند که تمامی داروسازها از آن استفاده می‌کنند. پیش از این تمامی موارد مربوط به این دستگاه ازجمله قطعات و خود دستگاه از خارج از کشور وارد می‌شد، اما در حال حاضر با تولیدات ما و همکاران دیگر واردات آن به صفر رسیده است و به نوعی بومی‌سازی کامل در مورد آن محقق شده است.»

وی درخصوص بزرگترین یا مهمترین دستاورد این مجموعه با بیان اینکه ما هواسازهای هایژنیک را در مقطع اوج کرونا تولید کردیم، تصریح کرد: «در پروژه واکسن برکت که انسان‌های زیادی در مواجهه با بیماری کرونا فوت می‌کردند و وضعیت کشور به هم ریخته بود، از ما کمک خواستند و ما نیز وارد عمل شده و در زمان کوتاهی به پروژه مدنظر کمک و هواسازها را تولید کردیم. پس از آن نیز با اکثر شرکت‌های داروسازی‌ ایرانی پروژه گرفته و در تمام پروژه های خاص آنان در حال فعالیت هستیم.»

موسوی مفخر درخصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این شرکت خاطرنشان کرد: «در حال حاضر کارخانه ما رو به توسعه است و در حال ساخت یک کارخانه بزرگ ۱۰ هزار متری هستیم که از اواخر اسفند ماه آن را در منطقه ویژه اقتصادی پیام به کارخانه جدید انتقال می‌دهیم. به همین دلیل در حال حاضر به طور مستقیم ۷۰ نفر در مجموعه ما فعال هستند که در پروژه جدید تعداد آنها به ۱۵۰ نفر می‌رسد. افراد درگیر غیرمستقیم نیز بسیار زیاد هستند و شامل پیمانکاران، نصاب‌ها و... می‌شوند.»

وی در توضیح فعالیت‌های این مجموعه در حوزه آبادانی و پیشرفت با اشاره به اینکه محصول ما در صنایع دارویی، بیمارستانی و الکترونیکی عرضه و برای عامه مردم تولید نمی‌شود، گفت: «اما در مجموعه خود از نیروهای جوان استفاده می‌کنیم و نیروی بازنشسته در سیستم خود نداریم. تمام همکاران من نیروهای جوانی هستند که برای آنان دوره‌های آموزشی برگزار کرده و حتی آنان را به خارج از کشور نیز می‌فرستیم. این افراد در فعالیت‌های مختلفی مانند استانداردسازی و جی ان پی بسیار فعال بوده و توانسته‌ایم عضو انجمن ماشین‌سازی، تولید‌کنندگان داروهای انسانی و تهویه ایران باشیم و بر روی این موضوعات به طور جدی و تخصصی کار انجام داده‌ایم.»