خبر

خانه > اخبار > بنزوات؛ نوآوری مازندرانی‌ها برای سیستم سوخت‌رسانی خودروها
سوخت رسانی خودرو
09 مهر 1403

بنزوات؛ نوآوری مازندرانی‌ها برای سیستم سوخت‌رسانی خودروها

شرکت فناور«سوخت توان سبز آمل» با تولید شوینده «بنزوات» برای سیستم سوخت‌رسانی خودروهای بنزینی سبب کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف بنزین، افزایش شتاب خودرو شده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت فناور سوخت توان سبز آمل  ابتدا در خصوص محصولات و حوزه فعالیت این شرکت بیان کرد: ما در شرکت فناور سوخت توان سبز آمل، مایعی به نام «بَنزوات» برای سیستم سوخت‌رسانی خودروهای بنزینی تولید کرده‌ایم. بنزوات یک شوینده است که در هنگام روشن شدن چراغ بنزین خودرو باید در باک ماشین ریخته شود و ماشین ۱۰ کیلومتر حرکت کند و سپس به ماشین بنزین بزنیم.

محصولات مشابه محصول تولیدی ما اوکتان یا مکمل هستند که عموماً استانداردی ندارند. بنزوات برای اولین بار در کشور تمامی مراحل علمی را طی نموده و دارای گواهی ثبت اختراع می‌باشد.

وی به چند مورد از ویژگی‌های این محصول اشاره کرد:

۱_افزایش شتاب خودرو به میزان قابل توجه ۲_کم‌شدن مصرف بنزین به خصوص در خودروهایی که سنسور تنظیم سوخت ندارند. ۳_کم‌شدن گاز CO ، NOX و HC برای کاهش آلودگی‌ هوا و گرفتن معاینه فنی همچنین این مایع جرم‌های ناخالص خودرو را در خود حل نموده و به صورت سوخت درمی‌آورند.

مهدی نظری در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما این است که توانسته‌ایم این محصول باکیفیت را به مردم معرفی کنیم و به سایر شهرهای کشور ارسال کنیم.

بنزوات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و قیمت بسیار پایینی نسبت به نمونه‌های مشابه خود دارد به همین دلیل مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. در حال حاضر در هر تعمیرگاه، مکانیکی و لوازم یدکی شوینده تولیدی ما را می‌توان دید.

مفتخریم که در کمتر از یک سال توانسته‌ایم مازندران را از این شوینده اشباع کنیم و هیچگونه نارضایتی تا به امروز گزارش نشده است.

وی با اشاره به حضور در نمایشگاه آبادیران ادامه داد: آبادیران باعث شد افرادی به صورت شخصی از محصول ما استقبال کنند و آن را سفارش دهند. در حال حاضر این محصول به سراسر ایران ارسال می‌شود.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: بسیاری از افراد مشغول در مجموعه ما روستایی هستند، حتی خود بنده ساکن روستا هستم. اگر مجموعه سوخت توان سبز آمل مورد حمایت قرار گیرد، ما می‌توانیم علاوه بر این محصول،  محصولات دیگری مانند؛ ضدیخ و... را تولید کنیم و برای افراد بیشتری اشتغالزایی کنیم. ما از این طریق می‌توانیم سبب افزایش رفاه مردم در مناطق کمتربرخوردار و روستایی شویم.

نظری در خصوص نیازمندی‌های مجموعه افزود: برای گسترش مجموعه نیاز به تسهیلات و وام‌های مناسب داریم