خبر

خانه > اخبار > برگزاری نخستین نمایشگاه استانی آبادیران در یزد
نمایشگاه آبادیران یزد
01 اسفند 1402

برگزاری نخستین نمایشگاه استانی آبادیران در یزد

نخستین نمایشگاه استانی آبادیران طی سه روز برگزاری در یزد میزبان بیش از سه هزار بازدیدکننده بود.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، برنامه ملی «آبادیران» با شعار «نوآوری برای آبادانی» در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان طراحی شده است. این برنامه با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است. در برنامه ملی آبادیران همه نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران همچون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته امداد امام خمینی(ره)  و ... به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق محروم با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.

 در همین راستا، نخستین دوره نمایشگاه استانی آبادیران ۲۵ تا ۲۷ بهمن با مشارکت 70 شرکت در محل کارخانه نوآوری درخشان در یزد برگزار شد.

در رویداد جانبی نمایشگاه با عنوان «روایت پیشرفت» بود که حول تجربه و کارکرد شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت شرکت علم و صنعت سپاهان برگزار شد، مخاطبان که عمدتا دانش‌آموزان و دانشجویان بودند، روند تشکیل، فعالیت و دستاوردهای ۲۵ ساله این شرکت از ساخت برانکارد تا هواپیما را به نظاره نشستند.

رویدادهای جانبی ارائه محور دیگر نمایشگاه با موضوع تاب‌آوری، اصول تنظیم قراردادهای استارت‌آپی، اصول جذب سرمایه و مبحث تیم سازی برای استارتاپ‌ها نیز با استقبال بالای بازدیدکنندگان برگزار شدند.