خبر

خانه > اخبار > برگزاری اولین نمایشگاه استانی آبادیران در یزد از فردا ۲۵ لغایت ۲۷بهمن
نمایشگاه آبادیران یزد
24 بهمن 1402

برگزاری اولین نمایشگاه استانی آبادیران در یزد از فردا ۲۵ لغایت ۲۷بهمن

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، اولین نمایشگاه استانی آبادیران در استان یزد از فردا ۲۵ بهمن‌ماه لغایت ۲۷ بهمن در محل کارخانه نوآوری درخشان برگزار می‌شود. بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برای عموم آزاد است. آیین افتتاحیه در تاریخ ۲۵ بهمن با حضور مسئولین و نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت فناورانه و همچنین زیست‌بوم فناوری و نوآوری در محل کارخانه نوآوری این شهر، صورت می‌گیرد.


برنامه ملی آبادیران به منظور ارتقاء و آبادانی کشور، توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان طراحی شده است. این برنامه با هدف رفع چالش‌های مناطق محروم، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی، با مشارکت فعّال شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری با ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری، به تحقق اهداف توسعه و پیشرفت کشور می‌پردازد.


یکی از اجزای مهم این برنامه، برپایی نمایشگاه ملی آبادیران به منظور استفاده از ظرفیت‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری در آبادانی و پیشرفت کشور است که اولین دوره نمایشگاه آبادیران، خردادماه سال جاری با حضور بیش از ۳۰۰شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور و ۲۸ دستگاه اجرایی در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شده است.


با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های فراوان شهر یزد، نمایشگاه استانی آبادیران از فردا ۲۵ بهمن الی ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲در محل کارخانه نوآوری درخشان واقع در شهر تاریخی یزد برگزار خواهد شد.