خبر

خانه > اخبار > برنامه ریزی برای گسترش ظرفیت های آبادیران
آقای رضا اسدی فرد معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور
24 خرداد 1403

برنامه ریزی برای گسترش ظرفیت های آبادیران

 

برنامه ریزی برای گسترش ظرفیت های آبادیران

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری با ابراز رضایت از فعالیت نمایشگاه ملی آبادیران دوم، از برنامه ریزی برای گسترش ظرفیت های این نمایشگاه به منظور کمک به شرکت های دانش بنیان خبر داد.  

رضا اسدی فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری در حاشیه بازدید از دومین دوره نمایشگاه آبادیران گفت: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است برای وصل کردن شرکت‌های دانش‌بنیان و بدنه نهاد‌های حاکمیتی و نیز نهادهای خصوصی و مردم‌نهاد به یکدیگر که در حوزه آبادانی، پیشرفت و همچنین توانمندسازی مناطق کمتر برخوردا کار می‌کنند.

وی افزود: از سال گذشته که برپایی نمایشگاه آبادیران شروع شده است شاهدیم با استقبال خوبی از طرف نهادهای مختلف روبه رو بوده ایم و در طول یک سال بسیاری از کارهایی که نمایشگاه‌ اول انجام شده بود به نتیجه رسیدند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری خاطر نشان کرد: در قالب قراردادها و توافق‌های بین شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادها انجام شده مانند همین نمونه ای از قراردادها که سال گذشته در خصوص تجهیزات شست و شو و دانه‌کردن زرشک کشت شده در استان خراسان جنوبی رقم خورد شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

در بخش دیگری اسدی فرد ضمن ابراز خرسندی از اضافه شدن برنامه جهاد آبرسانی به رویداد آبادیران، این موضوع را در راستای پیشرفت، آبادانی و توانمندسازی ارزیابی کرد و گفت: شاید قبل از آن تصور نمی شد برای این حوزه بازار خاصی باشد ولی در این نمایشگاه مشخص شد اینجا نیز پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مباحثی که در این نمایشگاه به خوبی به آن پرداخته شده و موارد مرتبط با آن در حال ازدیاد است، مبحث پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای معضلات ملی است مانند مبحث بیابان‌زدایی چرا که بیابان‌ها در بسیاری از استان‌های کویری و مرکزی معضل بزرگی هستند. درحالی که با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان و به کمک آنها ارزش افزوده ایجاد کرد که در شکل‌های مختلف و تکمیل زنجیره ارزش مهم هستند

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تاکید کرد: تلاش دبیرخانه ملی آبادیران و نمایشگاه ملی دوم آبادیران این است که مدل‌ها و سازوکارهای جدیدی اضافه کند و همه نهادها را بتواند به مشارکت بگیرد و همچنین دغدغه در زیست بوم دانش‌بنیان ایجاد کند که به مسائل مناطق کمتر برخوردار توجه کند.

اسدی فرد در بخش دیگری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر شرکت های دانش بنیان با این رویداد آشنا هستند، این طور پاسخ داد: هنوز جای کار زیادی وجود دارد، ولی همین حدود ۳۰۰ شرکتی که آمدند به طور طبیعی با رویکرد نمایشگاه آشنا می‌شوند و پیشنهادهایی می‌دهند و هر سال نیز تعداد جدیدتری به این مجموعه اضافه می‌شود. بنابراین نیازهای جدیدی قابل شناسایی هستند که از طریق نهاد‌های آبادانی پیشرفت به دبیرخانه نمایشگاه می‌رسد.

در پایان وی در خصوص توسعه ظرفیت این نمایشگاه به صورت برگزاری آنلاین (برخط) نیز این طور گفت: اضافه کردن نمایشگاه‌های آنلاین در برنامه قرار دارد و همین الان سایت نمایشگاه تمامی شرکت‌هایی که به صورت حضوری در آبادیران 2 مستقر هستند را معرفی می‌کند و به دنبال آن هستیم از طریق نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها و سکوهایی که به صورت آنلاین فعال می شوند محصولات را معرفی و حتی فروخت و به این ترتیب تامین مالی انجام داد.