خبر

خانه > اخبار > با تولید محصول جدید برای نخستین‌بار در ایران، لوله‌کشی گاز به مناطق کمتر برخوردار آسان می‌شود
لوله کشی گاز
11 آذر 1402

با تولید محصول جدید برای نخستین‌بار در ایران، لوله‌کشی گاز به مناطق کمتر برخوردار آسان می‌شود

یکی از دلایل عمده بروز برخی کاستی‌ها در حوزه لوله‌کشی گاز در مناطق کمتر برخوردار و دورافتاده، اجرای سیستم لوله‌کشی به روش‌های سنتی است. یک شرکت دانش‌بنیان با راه‌اندازی خط تولید لوله‌های فلکسیبل استیل باعث سهولت گازکشی به مناطق روستایی شده و تمامی استانداردهای این محصول را نیز اخذ کرده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، بابک کاویانی در توضیح محصولات این مجموعه و کاربرد آنها با بیان اینکه ما دو محصول دانش‌بنیان داریم، گفت: «یکی از آنها لوله‌های فلکسیبل است که خط تولید کامل آن را برای نخستین‌بار در ایران راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر با چندین خط و دستگاه کار می‌کند و سفارش خارجی در حال ساخت نیز داریم.»

وی با بیان اینکه محصول دوم ما لرزه‌گیرهای تبرید است، تصریح کرد: «این محصول که برای اولین‌بار در کشور ساخته می‌شود، ویژگی‌های منحصربه فردی دارد. ازجمله اینکه در این لرزه‌گیرها از جوش آرگون استفاده می‌شود و لوله استیل را مستقیماً به مس جوشکاری کرده‌ایم. جوشکاری این دو به یکدیگر شرایط خاص خود را دارد، کمااینکه دمای ذوب آنها متفاوت است و باید تحت شرایط خاصی انجام شود. جوشی که توسط آرگون انجام می‌شود، بسیار با کیفیت است و در سیستم‌های نبرید صنعتی و خانگی عمر دستگاه را افزایش می‌دهد.»

کاویانی همچنین در مورد بزرگترین یا مهمترین دستاورد مجموعه خود تصریح کرد: «محصولات ما برای اولین بار در کشور تولید شده و ما نیز جزء اولین کسانی بودیم که وارد این بخش از فعالیت شدیم. برای همین بسیار مهم بود که توانستیم این دستگاه‌ها و محصولات را بسازیم و بومی‌سازی کرده و کشور را بی‌نیاز کنیم. در حال حاضر در تمامی کشور و استان‌ها نمایندگی داریم و محصول مورد استفاده، ۶۰ درصد بازار را پشتیبانی می‌کند و در واقع یک محصول ایرانی به مصرف می‌رسد. مشتریان نیز از این موضوع رضایت دارند و طبق نظرسنجی صورت گرفته بین مشتریان و مصرف‌کنندگان، بالای ۹۰ درصد رضایتمندی داریم.»

وی در توضیح حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت خاطرنشان کرد: «در حال حاضر۸۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار داریم.»

کاویانی در پایان در مورد اینکه این مجموعه و تولیدات آن چه فعالیتی در حوزه آبادانی پیشرفت انجام داده‌اند، تصریح کرد: «لوله‌های فلکسیبل استیل در بخش گاز، لوله‌کشی در مناطق روستایی و به طور کلی مناطقی را که سیستم لوله‌کشی با روش‌های سنتی دارند، آسان‌تر می‌کند. تمامی استانداردهای این محصول اخذ شده و با شرکت ملی گاز نیز نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم تا این خدمت را ارائه دهیم.»