خبر

خانه > اخبار > اوقاف از طریق ارزان‌سازی هزینه درمان به نیازمندان خدمت‌رسانی می‌کند
درمان مناطق محروم
13 آذر 1402

اوقاف از طریق ارزان‌سازی هزینه درمان به نیازمندان خدمت‌رسانی می‌کند

در سازمان اوقاف و امور خیریه از جریان تولید دارو و درمان و تجهیزات پزشکی، در این چند سال از دانش‌بنیان‌ها حمایت کرده‌ایم تا بتوانیم در ارزان‌سازی تجهیزات عمل جراحی و نیازهای درمانی نیازمندان کمک کنیم.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و به نقل از ایکنا، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن بیان مطلب فوق، گفت: این درمانگاه تا سال ۱۳۹۸ فعال بوده و سپس بنابه دلایلی تعطیل شده و سال ۱۴۰۰ که سازمان اوقاف از تعطیلی این درمانگاه مطلع می‌شود در صدد احیای این مرکز بر می‌آیند، پس از طی مراحل قانونی این مرکز در سامانه مربوطه سازمان اوقاف ثبت می‌شود و شناسه اختصاص می‌یابد و پس از آن اقدامات مربوط به مجوزها و تعمیرات در دستور کار قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی از حضور شبانه روزی پزشکان در این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: همسایه‌ها در این محل پیگیر راه‌اندازی این مجموعه درمانی بودند و مقرر شده است بخشی از منافع این درمانگاه برای درمان نیازمندان به صورت رایگان اختصاص یابد.

وی افزود: مجموعه دیگری در زمینه تولید تجهیزات عمل‌های جراحی مانند عمل جراحی قلب باز در غرب تهران با عنوان مؤسسه تپش فعالیت می‌کند که تاکنون ۱۰ مجوز برای تولید ۱۰ تجهیزات پزشکی گرفته و ۱۰ مجوز دیگر در مرحله صدور پروانه قرار دارد. امیدوارم با همکاری وزارت بهداشت و درمان اتفاقات خوبی رخ دهد تا بتوانیم در ارزان‌سازی تجهیزات عمل جراحی و نیازهای درمانی نیازمندان کمک کنیم.