خبر

خانه > اخبار > انجام مداخلات روانشناسانه بر روی افراد از طریق تولید یک محصول دانش بنیان
خدمات آبادیران
23 آبان 1402

انجام مداخلات روانشناسانه بر روی افراد از طریق تولید یک محصول دانش بنیان

اینکه فناوری در نهایت در خدمت بهبود وضعیت روحی مردم قرار گیرد، اتفاقی است که با تلاش یک شرکت دانش بنیان رخ داده است. فعالیت اصلی این شرکت این است که به واسطه تکنولوژی تست ها و رفتارهای مختلف را به شکل آنلاین تبدیل کرده و به همین واسطه ابتدا سنجش انجام داده و اگر لازم باشد، مداخلات روانشناسانه بر روی افراد با سن و تخصص های مختلف انجام می دهد.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، مدیرعامل مجموعه سروهانا پارسیان درخصوص شرکت در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران با تاکیدبر اینکه این نمایشگاه به ما آموخت که افراد بیشتر به دنبال محصول فیزیکی هستند و باید این محصولات را نیز تولید کنیم، خاطرنشان کرد: «برای مثال تولید بازی فیزیکی تخته هیجانات پس از برنامه ملی آبادیران رخ داد. از این نمایشگاه آموختیم که حمایت از روانشناسی باید پیش از اتفاق صورت بگیرد نه پس از آن، برای مثال اگر مادری را در زمان بارداری تحت پوشش قرار دهیم، فرزند آن پس از تولد می‌تواند ضربات و اتفاقات را کنترل کند.»

زینب سادات جهرمی در مورد تلاش های این مجموعه برای حوزه آبادانی و پیشرفت گفت: «همه انسان ها نسبی هستند و ما این مساله را به افراد نشان می دهیم که باعث شود حال و شرایط بهتری داشته باشند، در اوضاع اقتصادی امروز شرایط به مراتب بدتر است و به نظر می‌رسد اگر رویکردی باشد که یک سری اقدامات را به صورت پیشگیرانه انجام دهد، فضای جامعه رو به موفقیت و احساس آرامش نسبی پیش می‌رود.»

وی طی توضیحاتی در مورد محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها، گفت: «مجموعه ما یک بستر فناوری است که به واسطه علوم شناختی و علم روانشناسی به طور در هم آمیخته به جامعه کمک می کند. فعالیت اصلی ما این است که به واسطه تکنولوژی تست ها و رفتارهای مختلف را به شکل آنلاین تبدیل کرده ایم و به همین واسطه ابتدا سنجش انجام داده و اگر لازم باشد، مداخلات روانشناسانه بر روی افراد با سن و تخصص های مختلف انجام می دهیم. همین فرایند را اگر در حوزه بازی جلو ببریم، به برنامه هانا می‌رسیم که برای کودکان ۳ تا ۸ است. ما از طریق بازی از بچه ها تست های شناختی گرفته و به واسطه همان تست ها، نیم رخ رفتاری به خانواده ها می دهیم و بر مبنای نیازی که برای خانواده ها ایجاد می شود، کارگاه ها و مشاوره های آفلاین و آنلاین برگزار می‌کنیم.»

جهرمی افزود: «در بحث آدام نیز یک بازی برای کودکان ۹ تا ۱۶ سال ترتیب داده ایم که در ابتدا یک سری اطلاعات را به واسطه بازی از کاربران گرفته و تجزیه و تحلیل می کنیم و پس از به دست آوردن یک نیم رخ رفتاری از استعداد یا عارضه ای که ممکن است داشته باشند، بر مبنای آن گزارش مداخلات شناختی بر روی بچه ها یا نوجوانان انجام می دهیم. برای بزرگسالان نیز اپلیکیشنی داریم که نام آن فارگوست و به نوعی سوپر روانشناسی است. در آنجا نیز مشاوره و گارگاه های آنلاین و آفلاین و تست های مختلف وجود دارد و در آخر به یک شبکه تلویزیونی می‌رسد که در آنجا مشغول پیگیری هستیم تا محتوای روانشناسی منتشر کنیم.»

وی در توضیح بزرگترین دستاورد این مجموعه با بیان اینکه در علوم شناختی با احساسات افراد کار داریم، تصریح کرد: «همین که یک نفر را نجات دهیم می تواند بزرگترین دستاورد باشد، کار ما بیشتر فرهنگی است ولی فارغ از این مهم ترین کاری که توانستیم انجام دهیم، مجموعه فارگو بوده و به نظر می‌رسد توانسته فضای بهتری را به وجود آورد و به جامعه کمک کند.»

جهرمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت بیان کرد: «۳۵ نفر به طور مستقیم و ۲۴۰ نفر روانشناس و ۶۰ نفر افراد دیگر به طور غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند.»ؤ