خبر

خانه > اخبار > افزایش سواد مالی کودکان و دانش آموزان با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان
سواد مالی کودکان
22 آبان 1402

افزایش سواد مالی کودکان و دانش آموزان با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان

تجربیات زندگی خانوادگی می‌تواند در فهم کودکان از مسائل مالی تاثیرگذار باشد و در دنیا برای این تجربیات چارچوب گذاشته، استاندارد تولید کرده و به نام «سواد مالی» بر روی آن کار کرده‌اند که در ایران نیز یک شرکت دانش‌بنیان به این عرصه ورود کرده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، کیانوش رضائی از شرکت مانی پارس مادبه در پاسخ به سوالی مبنی بر معرفی و بیان کاربرد محصولات مجموعه دانش بنیان خود گفت: «مجموعه ما در حوزه سواد مالی برای کودکان و دانش‌آموزان مشغول به فعالیت است و محتوای تولیدی ما در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران برای افراد و شرکت‌ها ارائه و استقبال فراوانی از فناوری و نوآوری آن در خدمت مردم شد، اما با چالش‌هایی نیز مواجه بودیم.»

وی در ادامه طی توضیحاتی در مورد مهمترین یا بزرگترین دستاورد این شرکت تصریح کرد: «خوشبختانه ما در صنعت بانکداری چند مشتری از بانک سپه گرفته تا پارسیان، ایران زمین و... داشته و محتوای خود را در اختیار آنها قرار می‌دهیم که به نوعی کاربردی‌سازی فناوری است. با چند بانک دیگر نیز در حال مذاکره هستیم تا خدمات خود را به آنها عرضه کنیم.»

رضایی درخصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت با بیان اینکه به طور مستقیم ۲۰ نفر شاغل داریم، خاطرنشان کرد: «اما مدل فعالیت ما متفاوت است و نیروهایی دور کار در قم، اصفهان، ارومیه و کرمانشاه داشته و برحسب پروژه‌ای که شکل می‌گیرد، به آنها کار می‌دهیم.»

این فعال حوزه علم و فناوری درمورد ارتباط این شرکت با حوزه آبادانی و پیشرفت هم گفت: «یکی از مسائلی که همه ما درگیر آن هستیم، مسائل مالی است که این مسائل را در جای خاصی آموزش نمی‌دهند. تجربیات زندگی خانوادگی به آن کمک می‌کند و در دنیا برای این تجربیات چارچوب گذاشته، استاندارد تولید کرده و به نام «سواد مالی» بر روی آن کار کرده‌اند که ما این استانداردها را عملی کردیم.»

وی اضافه کرد: «به عنوان مثال خانواده‌ای که ممکن است مشکل مالی داشته باشد، اگر به فرزند خود آموزش دهد، فرزند نیز به تدریج یاد می‌گیرد که این رفتارها در زندگی او خروجی داشته و وضعیت مالی‌ وی را بهتر می‌کند. ابزار ما در این مدل توسعه آبادانی به شدت می‌تواند کمک کند و در حال حاضر نیز زیرساختی را توسعه می‌دهیم که آموزش برای مدارس، شرکت‌ها و خانواده‌ها راحت‌تر شود. در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران نیز از کارهای ما استقبال شد و به هر حال امیدواریم بتوانیم به مناطق کمتر برخوردار کمک بیشتری کنیم.»

رضایی در پایان در مورد حضور در نمایشگاه برنامه ملی آبادیران که در حوزه آبادانی و پیشرفت فعالیت می‌کرد، گفت: «دلیل اصلی حضور ما در نمایشگاه این بود که گفته شد یک سری گروه جهادی حضور دارند که در حوزه توسعه آبادانی کمک می‌کنند. اگرچه چالش‌هایی نیز وجود دارد اما نقطه قوت آن این است که با مدیریت خوب می‌تواند اتفاقات خوبی در این نمایشگاه شکل بگیرد و شاید قرارهای تجاری در این زمینه بتواند کمک بسزایی کند. اگر نهادهای حوزه آبادانی و پیشرفت نیازهای خود را مطرح کنند و معاونت علمی نیز ابزار و شرکت‌های خود را به آنها معرفی کند، اتفاق بسیار خوبی خواهد افتاد و من پیشنهاد می‌کنم نمایشگاه‌های این چنینی ادامه پیدا کنند.»