خبر

خانه > اخبار > افتتاح ۱۲ کارگاه فرآوری زرشک با بهره‌گیری از محصولات یک شرکت دانش بنیان در خراسان‌ جنوبی
افتتاح ۱۲ کارگاه فرآوری زرشک با بهره‌گیری از محصولات یک شرکت دانش بنیان در خراسان‌ جنوبی
26 مهر 1402

افتتاح ۱۲ کارگاه فرآوری زرشک با بهره‌گیری از محصولات یک شرکت دانش بنیان در خراسان‌ جنوبی

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، این کارگاه‌ها جمعا با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان در روستاهایی از جمله مسک، گسک، تخته جان، آنیک، قهستان، منند، نوغاب، اسدیه، دره‌چرم و ... به بهره برداری رسیدند. در این کارگاه‌ها از دستگاه مکانیزه دانه‌کن زرشک و خط شست و شو زرشک استفاده شده است. از هر دستگاه دانه کن زرشک، روزانه حدود ۴۰۰ کیلوگرم دانه زرشک تازه استحصال می‌شود که می‌توان از آن، محصولات متنوع خوراکی و درمانی تولید کرد.

حمیدرضا شکری، دستیار مردمی‌سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از نخستین مرکز اشتغال آبادیران در بیرجند اظهار داشت: می خواهیم طعم شیرین استفاده از نوآوری و فناوری را به کام صاحبان اصلی انقلاب بچشانیم.

وی با اشاره به مراکز اشتغال فناورانه آبادیران، گفت: اعتقاد داریم زیست بوم نوآوری و فناوری برای عموم مردم کاربردی است و می تواند مشکلات مردم را برطرف کند و اوضاع معیشت آنان را بهبود و اقتصاد ملی را شکوفا کند.

در صورتی که از ظرفیت های زیست‌بوم نوآوری و فناوری به خوبی استفاده شود، امکان حل مسائل مختلف کشور وجود دارد. همچنین در این راستا از طرح‌های نوآوری و فناوری در حوزه آبادانی و پیشرفت فناورانه حمایت خواهیم کرد.

شکری خاطر نشان کرد: شبکه دستیاران مردمی با حضور ۴۵۰ نفر در سطح فرمانداری‌ها و استانداری¬ها شکل گرفته است و ما به کمک ایشان رویکرد جدیدی را تحت عنوان‌ نوآوری فراگیر تدارک دیده‌‌ایم تا بتوانیم دغدغه های اقشار مختلف مردم را به کمک فناوری برطرف کنیم.

دستیار مردمی‌سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برنامه ملی «آبادیران» که به کمک نهادهایی نظیر بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت شکل گرفته است، سعی در جهت دهی زیست بوم فناوری و نوآوری برای آبادانی و پیشرفت مناطق مختلف کشور دارد.

پورمهدوی، مدیرعامل باشگاه پیشرفت نجم‌الثاقب در خراسان جنوبی هم با اشاره به این که ۳۰ نوع فرآورده مختلف از محصول زرشک قابل تولید است، ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی کارگاه‌های جدید دانه‌کنی زرشک به رونق اشتغال در خراسان جنوبی کمک کند.

لینک کوتاه: