خبر

خانه > اخبار > اشتغالزایی و توسعه پایدار در مناطق کم‌برخوردار با نهال‌های دانش‌بنیان
نهال دانش بنیان
23 اسفند 1402

اشتغالزایی و توسعه پایدار در مناطق کم‌برخوردار با نهال‌های دانش‌بنیان

شرکت سنا پالیز آذربایجان با فعالیت در زمینه تولید نهال به روش کشت بافت، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۳۵ نفر، در رونق اقتصادی و توسعه پایدار مناطق کم‌برخوردار نیز نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت سنا پالیز آذربایجان ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: شرکت سنا پالیز آذربایجان در زمینه تولید پایه‌های رویشی گیاهان به روش کشت بافت فعالیت می‌کند. ما هر گیاهی را به روش کشت بافت می‌توانیم با همان خصوصیت گیاه مادر تکثیر کنیم.

وی گفت: برای اولین بار هم پایه و هم پیوندک را به روش کشت بافتی تولید و تکثیر و به روش زیست پیوندک، پیوند زدیم. این کار برای اولین بار برای نهال، توسط مجموعه ما انجام شده است.

آرش شاهکار در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما این است که برای اولین بار توانستیم با روش زیست پیوندک بر روی نهال جواب بگیریم و آن را پیاده سازی کنیم. این کار، دستاورد بسیار ارزشمندی است.

با توجه به اینکه محصولات ما دارای لیبل آبی هستند و می‌توانیم به تمامی کشورها صادر کنیم، در زمینه صادرات و معرفی و تبلیغات نیاز به حمایت داریم.

ایشان در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۳۵ نفر مشغول به کار هستند.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کم‌برخوردار اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه فعالیت ما نهال است و نهال در روستاها و مناطق کم‌برخوردار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنیم تا نهال‌های اصیل و سالم به دست روستاییان عزیز برسانیم.

وی تصریح کرد: سلامت و اصالت نهال‌های ما، کمک شایانی به روستاییان می‌کند. زیرا اگر نهال ناسالم باشد، بعد از چند سال خود را نشان می‌دهد و ضررهای زیادی به کشاورزان وارد می‌کند. ما با ارائه نهال سالم و اصیل به بهره‌برداران، به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری آنها کمک می‌کنیم. این کار، گامی در جهت توسعه و آبادانی مناطق کم‌برخوردار است..