خبر

خانه > اخبار > استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت ۱۳ واحد مسکونی در میلاجرد
خانه های نیمه پیش ساخته
25 دی 1402

استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت ۱۳ واحد مسکونی در میلاجرد

 

۱۳ واحد مسکونی با استفاده از فناوری‌های نوین با حمایت موسسه دانشمند در میلاجرد استان مرکزی ساخته خواهد شد.

 به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و به نقل از روابط عمومی موسسه دانشمند، طی تفاهم‌نامه‌ای با حمایت موسسه دانشمند و همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و بنیاد علوی، ۱۳ واحد مسکونی در قالب یک طرح الگوی آزمایشی (پایلوت) با استفاده از فناوری‌های نوین در شهر میلاجرد استان مرکزی ساخته خواهد شد.

این پروژه در قالب پنج بلوک ۲ طبقه آپارتمانی و سه واحد ویلایی است که در مجموع ۸ سیستم نوین ساختمانی در آن استفاده می‌شود. از سیستم‌های هوشمند مورد استفاده در این پروژه می‌توان به چاپ ساختمان با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی، پانل‌­های مسلح باربر AAC، قطعات پیش­‌ساخته بتنی مدولار سقف، دیوار و کف (آپتوس)، ستون‌های پیش­‌ساخته بتنی در ترکیب با سقف پیش­‌ساخته پیش‌­تنیده بتنی (هالوکور) و... اشاره کرد.

هدف از اجرا و ساخت این واحدها، علاوه بر محرومیت‌زدایی در مناطق هدف بنیاد مستضعفان، ارزیابی سیستم‌­های نوین ساختمانی با در نظر گرفتن شاخص‌های ساخت مقاوم، سبک، سریع، عایق و مقرون به صرفه نیز است.

لازم به ذکر است پیش از این نیز موسسه دانشمند، کار ساخت هفت واحد ویلایی با استفاده از سیستم ساختمانی دیوارهای باربر بتن مسلح با قالب‌های عایق ماندگار (ICF) را در یکی از روستاهای میلاجرد تعریف و در مدت سه ماه اجرا کرد که به اهداف تعیین‌شده از جمله رضایت بالای مصرف­‌کنندگان رسید.