خبر

خانه > اخبار > ارمغان دانش بنیان ایرانی به زوار اربعین؛ پمادهای گیاهی برای تسکین درد و بهبود زخم‌ها
پماد ضد درد اربعینی
23 مرداد 1403

ارمغان دانش بنیان ایرانی به زوار اربعین؛ پمادهای گیاهی برای تسکین درد و بهبود زخم‌ها

با بهره‌گیری از دانش طب سنتی و گیاهان دارویی، شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید پمادهایی شده‌اند که برای درمان زخم‌ها و تسکین دردهای ناشی از پیاده‌روی بسیار موثر هستند. این محصولات، هدیه‌ای ارزشمند برای زوار اربعین است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان دارو درمان سلفچگان ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: مجموعه دارو درمان سلفچگان در حوزه تولید داروهای انسانی و دام فعالیت می‌کند. عمده‌ی محصولات تولیدی مجموعه، بر پایه گیاهان دارویی می‌باشند. مفتخریم که برای تمامی محصولات نشان دانش‌بنیان را اخذ کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه دامپزشکی انواع محصولات درمانی و پیشگیری را در اشکال مختلف (پودر، محلول، پماد)تولید می‌کنیم و در حوزه انسانی انواع داروهای جلدی مانند؛ داروی زخم دیابت، زخم سوختگی، زخم بستر، زخم های جراحی، زخم شقاق و واژینال، کپسول گوارش را تولید کرده‌ایم. اخیراً روی ضدعفونی طبیعی کار می‌کنیم که در دنیا بی‌همتا است.

علی شریعتمداری در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: عمده فعالیت ما از سال ۱۳۸۴ شروع شد، در مقطع زمانی که آنفولانزا طیور در کشور اپیدمی شده بود و به شدت در کشور رواج داشت، توانستیم محصولی را برای پیشگیری و درمان آنفولانزا طیور تولید کنیم. ثبت اختراع آن را هم انجام داده‌ایم. این کار به دلیل آنکه در ارتباط با دانشگاه بود بسیار ارزشمند و جذاب بود.

تمامی محصولات تولیدی مجموعه، دستاورد محسوب می‌شوند و هر کدام شاخه‌های ممتازی دارند و از ترکیبات کاملا ایرانی در آن‌ها استفاده شده است. این محصولات در طی سال‌های اخیر توانستند سهم موثری از بازار اخذ کنند.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۷۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم افراد بسیاری با ما همکاری می‌کنند.

ایشان در خصوص کاربرد محصولات خود در رویداد اربعین افزودند: یکی از محصولات تولیدی مجموعه دارو درمان سلفچگان، پماد درد مفاصل است. این پماد برای کاهش التهابات و گرفتگی‌های عضلانی بسیار موثر و تسکین‌دهنده است.

علاوه بر پماد درد مفاصل، پماد سوختگی هم داریم. اکثر افرادی که پیاده‌روی می‌کنند دچار تاول‌های پوستی می‌شوند. با استفاده از این پماد زخم آن‌ها التیام می‌یابد و می‌توانند به مسیر خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: این پماد برای خنثی‌سازی التهابات و تاول‌ها است و می‌تواند زخم‌های سطحی و عمیق را در کوتاه‌ترین زمان التیام بخشد.

شریعتمداری در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: افرادی که در حوزه‌های جهادی فعال هستند و در ایام اربعین عازم کربلا می‌شوند در دیگر ایام سال، به مناطق کمتربرخوردار سفر می‌کنند و از پمادهای تولیدی ما برای بیماران آن مناطق استفاده می‌کنند.

مفتخریم اگر بتوانیم به نوعی در کاهش آلام بیماران، خصوصاً در مناطق کمتربرخوردار نقشی داشته باشیم