خبر

خانه > اخبار > ارائه سرویس آموزش مهارت‌های نرم به کودکان مناطق کم برخوردار ازسوی یک شرکت دانش بنیان
آموزش نرم به کودکان
18 بهمن 1402

ارائه سرویس آموزش مهارت‌های نرم به کودکان مناطق کم برخوردار ازسوی یک شرکت دانش بنیان

یک شرکت دانش بنیان با این تفکر که اگر کودکان مناطق کم برخوردار ، تصمیم گیری و حل مسئله یاد بگیرند، توانمند می شوند و خودشان منطقه را از کم برخورداری خارج می کنند، تاکنون ۱۰٫۰۰۰ دانش آموز در سیستان و بلوچستان و ۲٫۰۰۰ دانش آموز در چهارمحال بختیاری و دیگر استان ها را از طریق ارائه سرویس آموزش مهارت های نرم تحت آموزش قرار داده است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیرعامل شرکت آینده سازان یاسان درخصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: «شرکت ما ارائه دهنده سرویس آموزش و مهارت های نرم مثل حل مسئله، خلاقیت، حل تفکر منطقی و تجزیه و تحلیل به کودکان و نوجوانان است که این مهم ازطریق زبان های برنامه ریزی و تکنولوژی انجام می شود و بیشتر مخاطبین ما نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال هستند.»

عبدالله فیضل الله زاده نیشا ادامه داد: «ثبت نام نوجوانان در سیستم آموزشی ما باعث رشد قدرت حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر منطقی، تعامل اجتماعی و مهارت های شناختی دیگر در آنها می شود. مجموعه های دیگری که همانند ما کار می کنند، صرفا آموزش برنامه نویسی می دهند و سعی می کنند نوجوانان به عنوان یک مهارت، برنامه نویسی کنند، اما وجه تمایز ما این است که از برنامه نویسی به عنوان یک ابزار استفاده می کنیم. درواقع کار ویژه ای که مجموعه یاسان انجام می دهد، تقویت عمیق مهارت های شناختی است.»

وی درخصوص کاربرد این محصولات در حوزه آبادانی تصریح کرد: «خدمات ما به صورت ویژه در مناطق کم برخوردار کاربرد دارد، زیرا اگر کودکان مناطق کم برخوردار تصمیم گیری و حل مسئله یاد بگیرند، توانمند می شوند و خودشان منطقه را از کم برخورداری خارج می کنند. درحال حاضر ۱۰٫۰۰۰ دانش آموز در سیستان بلوچستان و ۲٫۰۰۰ دانش آموز در چهارمحال بختیاری و دیگر استان ها تحت آموزش ما قرار دارند. تعدادی از این دانش آموزان از طریق آموزش و پرورش و برخی دیگر توسط سایر گروه های فعال در حوزه آبادانی به ما معرفی می شوند و ما با مدل آموزش خصوصی و نفر به نفر به آنها آموزش می دهیم و کمک می کنیم تا رشد کرده و تفکر منطقی پیدا کنند.»

فیض الله زاده نیشا در خصوص بزرگترین یا مهم ترین دستاورد این مجموعه نیز عنوان کرد: «مهم ترین دستاورد ما توانمندسازی تعدادی دانش آموز و خانواده است. هنگامی که کودکان تعامل یاد بگیرند، خوشحال می شوند و از آموزش شخصی ایجاد شده، لذت می برند و رشد می کنند. درواقع هم خانواده سالم است و هم کودک رشد می‌کند و در نهایت آینده کشور تحت تاثیر قرار می گیرد و مدیرانی در این سیستم تربیت می شوند که می‌توانند آینده کشور را پیش ببرند.»

وی درخصوص حجم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه خاطرنشان کرد: «در مجموعه ما به صورت مستقیم ۵۰ نفر مشغول به کار هستند. همچنین حدود ۲۰۰ نفر معلم از سرتاسر کشور می توانند به صورت دورکار با ما همکاری کنند. روی هم رفته قریب به ۲۵۰ نفر در آکادمی یاسان فعالیت می کنند و این عدد روز به روز رشد می کند. از طرفی تا الان بالغ بر ۱۵۰ معلم در مدارس سیستان بلوچستان، یزد و چهارمحال بختیاری از طریق مدارسی که در استان ها قرار دادیم، تحت پوشش ما هستند. علاوه بر آن ۱۵۰ معلم و ۱۵۰ معاون نیز تحت آموزش های ما توانمند می شوند و در مدارس تدریس می کنند.»

این فعال حوزه علم و فناوری در پایان درخصوص استفاده از حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری نیز گفت: «اگرچه تا کنون موفق به استفاده از حمایت ها نشدیم اما برای گسترش فعالیت مجموعه، نیاز به حمایت مالی داریم. همچنین در خدمات بیمه تکمیلی و گرفتن مجوزها نیازمند حمایت هستیم.»