خبر

خانه > اخبار > ارائه تسهیلات برای طرح‌های فناورانه در عرصه آبادانی و پیشرفت کشور
برنامه ملی ابادیران
09 مرداد 1403

ارائه تسهیلات برای طرح‌های فناورانه در عرصه آبادانی و پیشرفت کشور

دبیرخانه برنامه ملی آبادیران از طرح‌های نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای توسعه و آبادانی مناطق کمتر برخوردار حمایت می‌کند. در این راستا، تسهیلاتی با سقف ۲۰ میلیارد ریال و نرخ سود ۴ تا ۲۰ درصد با بازپرداخت حداکثر ۳۰ ماهه و دوره تنفس ۶ ماهه به طرح‌های برگزیده اختصاص می‌یابد.

موضوعات مورد توجه دبیرخانه عبارتند از تاکید بر ظرفیت‌های بومی که طرح‌هایی که با استفاده از قابلیت‌های محلی و ایجاد اشتغال به توسعه منطقه کمک کنند. حل چالش‌ها با رویکرد تحقیق و توسعه، طرح‌هایی که به مشکلات مناطق کمتر برخوردار پرداخته و نیازمند تحقیقات و نوآوری باشند. ایجاد اشتغال پایدار که مربوط به طرح‌هایی که منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کم‌برخوردار شوند.

طرح‌های ارسالی توسط کارشناسان دبیرخانه ارزیابی شده و میزان تسهیلات، نرخ سود و دوره بازپرداخت برای هر طرح به صورت جداگانه تعیین می‌شود.

همچنین این تسهیلات توسط دبیرخانه به طرح‌هایی تعلق می‌گیرد که سازمان‌ها و نهادهای دیگر قادر به حمایت کامل از آن‌ها نباشند یا برای پیشرفت بهتر نیاز به حمایت‌های بیشتر داشته باشند.

گفتنی است شرکت‌ها باید کاربرگ مخصوص را تکمیل کرده و به دبیرخانه ارسال کنند. کارشناسان دبیرخانه طرح‌ها را ارزیابی کرده و کاربرگ را اصلاح می‌کنند. طرح‌های تصویب شده در سامانه خدمت ثبت می‌شوند. شرکت‌های برگزیده به صندوق معرفی شده تا مراحل دریافت تسهیلات را طی کنند.

دبیرخانه برنامه ملی آبادیران با هدف ارتقای سطح زندگی در مناطق کمتر برخوردار و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه، از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌کند تا با ارائه طرح‌های نوآورانه در این برنامه مشارکت کنند.

دانلود شیوه نامه دریافت تسهیلات

دانلود کاربرگ تسهیلات آبادیران