خبر

خانه > اخبار > اجرای طرح ارتقای تحصیلی مناطق مستعد در استان‌های همدان و مرکزی
اجرای طرح ارتقای تحصیلی مناطق مستعد در استان‌های همدان و مرکزی
06 شهریور 1402

اجرای طرح ارتقای تحصیلی مناطق مستعد در استان‌های همدان و مرکزی

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران موسسه تحقیق و توسعه دانشمند و شرکت دانش‌بنیان نمو کودکان ایرانیان (نموبال) طی توافق‌نامه هایی برای طراحی و پیاده‌سازی برنامه ارتقای تحصیلی مناطق مستعد پیشرفت شهرستان‌ میلاجرد استان مرکزی و شهرستان‌ قهاوند استان همدان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

نموبال که از تیم‌های مورد تفاهم در نمایشگاه آبادیران نیز بوده است؛ طی این قرارداد با استفاده از تیم اجرایی متخصص و با رعایت فضای فرهنگی-اجتماعی مناطق اشاره شده به طراحی و پیاده سازی برنامه ارتقای تحصیلی دانش آموزان و با اولویت معلمان بومی می‌پردازد و برای هر منطقه مورد نظر، ۴ محصول فرآیندی پس از طی فرآیند شناسایی و نیازسنجی تولید می‌کند.

لازم به ذکر است هدف مؤسسه دانشمند از اجرای این طرح، آموزش و توانمندسازی هدفمند و هوشمند مستضعفان و کنشگران پیشرفت است. از همین رو برنامه‌ ارتقای تحصیلی متناسب با مدارس مقاطع ابتدائی مناطق مختلف هدف تهیه و تدوین و اجرا می‌گردد.

"معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری" اولین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) را با  هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت‌ها جهت محرومیت‌زدایی با مشارکت "بنیاد مستضعان" ، "کمیته امام خمینی" و ستاد اجرایی فرمان امام" در تاریخ 23 الی 25 خردادماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار نمود.

برنامه آبادیران درصدد است تا با استفاده از فناوری‌های به‌روز دانش‌بنیان  در پنج حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس (جهت ایجاد اشتغال)، سلامت، بهداشت و توانبخشی و فناوری‌هاینرم و آموزشی به رفع مشکلات مناطق محروم بپردازد.

لینک کوتاه: