خبر

خانه > اخبار > آموزش سواد مالی و حقوق اقتصادی به کودکان مناطق کمتر برخوردار ازسوی یک شرکت دانش‌بنیان
سواد مالی کودکان
22 آذر 1402

آموزش سواد مالی و حقوق اقتصادی به کودکان مناطق کمتر برخوردار ازسوی یک شرکت دانش‌بنیان

درگیر کردن ذهن کودکان مناطق کمتر برخوردار با مسائل اقتصادی و آموزش سواد مالی به آنان باعث می‌شود که این کودکان با ذهنیت مستمری‌بگیری رشد نکنند و به این فکر کنند که خود کارآفرین شده و برای سایرین اشتغال ایجاد کنند. این هدف اصلی یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه آبادانی و پیشرفت است.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران، علی رنجبر از مجموعه كودكان ثروت‌ساز پيشرو در پاسخ به سوالی مبنی‌بر محصولات تولیدی این مجموعه و کاربرد آنها گفت: «ما علاوه‌بر تولید محصول خدمت نیز ارائه می‌دهیم، تولید ما درواقع آموزش سواد مالی و تقویت ذهنیت کار آفرینی و آموزش ریاضی هدفمند با چرتکه ایرانی برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال است. به عبارتی ما نخستین مجموعه‌ای هستیم که در سه موضوع «سواد مالی، کار آفرینی و چرتکه ایرانی» ورود کردیم و به نوعی سواد اقتصادی را به کودکان آموزش می‌دهیم که هم به صورت «بی کوایت» در مدارس انجام و هم به شکل خود آموز و بازی های مرتبط با سواد مالی و... ارائه می‌شود.»

وی در ادامه درخصوص بزرگترین یا مهمترین دستاورد به دست آمده توسط این شرکت عنوان کرد: «همین‌که توانستیم یک بخش از کودکان، دانش‌آموزان و فراگیران نسل جدید را با موضوع حقوق اقتصادی آشنا کنیم تا از هم‌اکنون بتوانند پول تو جیبی خود را مدیریت کنند و در آینده با ذهنیت کارآفرینی بزرگ شوند، بزرگترین دستاورد ما بوده است. همچنین در جشنواره‌هایی که در این دوره‌ها داشتیم، بازخورد آن را از بچه‌ها دیده‌ایم.»

وی در مورد حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت تصریح کرد: «به طور مستقیم تقریبا هشت نفر مشغول به کار هستند، اما به صورت غیرمستقیم و به عنوان نماینده و مربی، حدود ۶۰ نفر مشغول هستند.»

وی در ادامه درخصوص فعالیت‌های این مجموعه در حوزه آبادانی و پیشرفت خاطرنشان کرد: «در سال ۱۳۹۵ که سال شروع به کارمان بود، پیشنهادی به کمیته امداد دادیم که استقبال بسیاری از آن کردند. به این ترتیب که آموزش‌های خود را برای کودکان پنج استان کمتر برخوردار ارائه کردیم و والدین نیز استقبال زیادی از آن کردند. این آموزش‌ها باعث می‌شود که این بچه‌ها با ذهنیت مستمری‌بگیری بزرگ نشوند و به این فکر کنند که خود کارآفرین شده و برای سایرین اشتغال ایجاد کنند.»

رنجبر در مورد نقطه تمایز شرکت خود با سایر مجموعه‌های با فعالیت مشابه این شرکت، گفت: «همین که سه موضوع را باهم جلو می‌بریم، نقطه تمایز ماست. کمااینکه مجموعه‌های دیگری پس از ما در حوزه سواد مالی و کارآفرینی ورود کردند، اما ما سه موضوع اصلی را که دانش‌آموز در اقتصاد حاضر و آینده باید بداند درقالب «سواد مالی، کار آفرینی و ریاضی هدفمند با چرتکه ایرانی» تقسیم کردیم. البته ریاضی هدفمند با چرتکه ایرانی را به غیر از مجموعه ما، جای دیگری آموزش نمی‌دهد.»

این فعال حوزه فناوری درخصوص نمایشگاه برنامه ملی آبادیران که در حوزه آبادانی و پیشرفت فعالیت می‌کرد، گفت: «نکته مثبت این نمایشگاه ادامه‌دار بودن آن است و اینکه قرار است اتفاقات خوبی در آن رقم بخورد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم سواد اقتصادی در تمام ابعاد زندگی یک فرد از سنین کوچک تا بزرگسالی درگیری ایجاد کند، زیرا این چالش از سن پایین تا مرحله ایجاد درآمدزایی وجود دارد. اگر آموزش و پرورش در این زمینه فعالیت بیشتری انجام دهد، بسیار خوب است و ما درحال تلاش برای ارتباط گرفتن در این موضوع هستیم تا به شعار امسال که حول مباحث اقتصادی بوده است، عمل کرده باشیم.»