خبر

خانه > اخبار > " آبادیران" ویترینی شوق انگیز از توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان است
" آبادیران" ویترینی شوق انگیز از توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان است
24 خرداد 1402

" آبادیران" ویترینی شوق انگیز از توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان است

میثم مرادی بیناباج در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا  (آبادیران) که ۲۳ خرداد در مصلی امام‌خمینی افتتاح شد، در پاسخ به این سؤال که شرکت های دانش بنیان تا چه اندازه می توانند در اشتغالزایی نقش داشته باشند به خبرنگار ستاد نمایشگاه آبادیران گفت: جواب این سوال در دل آن نهفته است زیرا هر کاری که مبتنی بر دانش، علم و سلامت باشد خودش موجبات اشتغالزایی را فراهم می کند. در دو، سه سال اخیر هضم کشور برای توسعه شرکت های دانش بنیان زیاد شده و قطعا در چنین شرایطی، امکان اشتغالزایی برای جوانان و مستعدین حوزه های فناوری در این شرکتها فراهم شده است.
 
مدیر شبکه یک سیما با بیان اینکه کشور ما اساسا کشور علم خیز و علم پروری است، عنوان کرد: علاقمندی ایرانیان خصوصا در حوزه های مهندسی و فناورانه در سطح دنیا چشمگیر و زبانزد است.
 
وی، نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا را ویترینی بسیار زیبا و شوق انگیز از توانمندی شرکت های دانش بنیان توصیف کرد و افزود: این نمایشگاه نه فقط در این موقعیت مکانی بلکه باید در رسانه هم امتداد یابد.
بیناباج در مورد برنامه های شبکه یک در حمایت و معرفی شرکت های دانش بنیان اظهار داشت:ما از یک سال پیش در برنامه های مختلف مثل" ایران امروز" و برنامه های دانش اقتصاد همچون " شتاب" تلاش کردیم، توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان داشته باشیم و چهره های موثر و کنشگران این حوزه را معرفی کنیم.
 
مدیر شبکه یک سیما تصریح کرد: روزی نبوده است که در شبکه یک به بحث شرکت های دانش بنیان نپرداخته باشیم.حداقل روزی یکی، دو مورد به این شرکت ها و فعالان این حوزه می‌پردازیم.حتی یک برنامه با محوریت شرکت های دانش بنیان تولید کردیم با عنوان" ایران زمین".
 
وی ادامه داد: برنامه " ایران زمین" دو محوردارد. یک راهبرد دارد و روایت هایی از هویت و پیشرفت ایران اسلامی. این برنامه در حوزه پیشرفت  بر روایتگری و معرفی شرکت های دانش بنیان و ظرفیت آنها در جهت رشد و آبادانی کشور تاکید دارد‌.
 
گفتنی است، نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه در محل  مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.

لینک کوتاه: