خبر

خانه > اخبار > آبادیران تسهیل گر ارتباط دانش بنیان‌ها و نیازمندی های بنیاد مسکن
مسکن سازی دانش بنیان
30 تیر 1403

آبادیران تسهیل گر ارتباط دانش بنیان‌ها و نیازمندی های بنیاد مسکن

مدیر مرکز رشد و نوآوری سوانح طبیعی از مجموعه های وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشریح فعالیت های این مرکز، از تسهیل شرایط ارتباط بین مجموعه‌های دانش بنیان با بنیاد مسکن ذیل برگزاری نمایشگاه ملی آبادیران ابراز خرسندی کرد.

 سید مهدی هاشمی کاشانی مدیر مرکز رشد و نوآوری سوانح طبیعی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه آبادیران گفت: در دو حوزه فعالیت داریم، یکی ضلع قوی‌سازی صنعت ساختمان است که با توجه به ارتباطی که با بنیاد مسکن داریم اهمیت دارد، یک ضلع دیگر نیز سوانح طبیعی است.

وی در خصوص اپلیکیشن‌های سوانح طبیعی نیز گفت: تقسیم کالا بین سانحه دیدگان، مدیریت بحران و مناطق مشخص شده در سوانح مختلف از جمله موضوعاتی است که برایش کار می‌کنیم. به عنوان مثال هنگام سیل و اینکه چه مناطقی به صورت احتمال خرابی بیشتری دارند فعالیت‌هایی داشتند.

هاشمی افزود: بخشی هم مانند همین رویدادی است که الان برای آن کار می‌کنیم، رویداد ملی اسکان موقت که محصولات اجرایی مرتبط با اسکان موقت را در آن مطرح می‌کنیم و برای آن نیز دستگاه‌های مختلفی پای کار آمدند. در مورد این رویداد، تفاهم‌نامه بین دو مجموعه بزرگ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری سوانح طبیعی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گفت: برای این رویداد مدیریت بحران پای کار آمده است، آنها در جلسات داوری ما هستند، دوستان مرکز تحقیقات و پژوهشگاه زلزله نیز آمدند و طبیعتاً برگزارکننده پژوهشگاه بنیاد تک و پژوهشکده سوانح طبیعی است.

هاشمی تاکید کرد: امسال بنیاد مسکن جدی‌تر از پارسال به نمایشگاه آبادیران آمده بود و دوست دارد ارتباطات با شرکت‌های دانش‌بنیان را قوی‌تر کند و امیدواریم نتیجه نیز بگیریم.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین اتفاقی که در این رویداد ملی افتاده بود این است که ما مستقیماً با تعداد بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در نمایشگاه حضور داشتند، جلسه داشتیم. ما قبلاً نیز با بسیاری از فعالان دانش بنیان ارتباط داشتیم.

هاشمی ادامه داد: قرار شده یک جلسه‌ مشترک با حضور رئیس بنیاد مسکن و فعالان دانش بنیان  داشته باشیم و مسائل جدی‌تر و عملیاتی‌تر جلو برود. ضمن اینکه دوستانی که موانع قوانین و مقررات ملی را دارند یا مشکل مجوزها را دارند نیز همان‌جا کارشان انجام شود.