چندرسانه ای

خانه > چندرسانه ای > گامی بزرگ برای خودکفایی در ساخت مخازن صنعتی

29 بهمن 1402

گامی بزرگ برای خودکفایی در ساخت مخازن صنعتی

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و به نقل از صدا و سیما، یک شرکت فناور و دانش بنیان در شهرک صنعتی ساری که شروع فعالیتش به سال ۱۳۸۴ برمی گردد با ظرفیت تولید ۴ هزار تن در سال، تامین کننده نیاز صنایع مختلف است.

کولاییان مدیر عامل این شرکت می‌گوید: صنایع شیمیایی دارویی نساجی، شیلاتی و غذایی از جمله صنایعی هستند که این مجموعه تامین مخازن‌های مایعات آن‌ها را تامین می کند.

یکی از نکات جالب توجه در این شرکت سن پایین کارکنان است که میانگین سنی کارکنان آن به ۳۰ سال هم نمی‌رسد.

پس از دو سال مطالعه و تحقیق نوعی پلی اتیلن شبکه‌ای با مواد اولیه کاملا داخلی که تا امروز کشور وارد کننده آن بود، با ترکیبی از مواد بازیافتی، عمر نگهداری و ظرفیت سخت‌ترین مواد شمیایی و خورنده از ۲۰۰ ساعت به ۱۰۰۰ ساعت رسیده است.
با این کار دانش بنیانی متخصصان این مجموعه، مخازن پلی اتیلن ساخته شده فقط برای اب نیست و ظرفیت ذخیره سازی هر مواد شیمیایی و خورنده‌ای را دارد.

نکته قابل اشاره این است که بخش عمده‌ای از این مواد اولیه را مواد بازیافتی تشکیل می‌دهند و مواد بازیافتی در این فرایند نقش لایه فوم زا برای حفظ خواص مکانیکی و ایجاد مقاومت حرارتی برعهده دارد.
تا اینگونه با یک همت و اعتماد به دانش نیرو‌های جوان علاوه بر خودکفایی راه صادرات هم باز شود و این محصولات به کشور‌های عراق ترکیه صادر می‌شود.

در مازندران بیش از ۲۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان وجود دارد که اخیرا از ۹ شرکت ۱۲ محصول دانش بنیان رونمایی شد.