خبر

خانه > اخبار > کمک به رونق کسب و کارهای نوپای مناطق کمتر برخوردار از سوی یک شرکت خلاق
صنعت پوشاک سیستان و بلوچستان
02 دی 1402

کمک به رونق کسب و کارهای نوپای مناطق کمتر برخوردار از سوی یک شرکت خلاق

یک شرکت خلاق فعال درحوزه مد و پوشاک، برخی همکاری‌ها با پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی، مد و پوشاک انجام داده و توانسته‌ هزینه‌های فعالیت‌های آنها در راستای احیای صنعت اصیل استان را تقبل و بازاری ایجاد کند تا تولیدات مناطق کمتر برخوردار به طراحان و مزون داران تهرانی برسد.

مدیرعامل شرکت ایده پردازان تن پوش برتر سماء در توضیح محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: «مجموعه ما خدمات‌محور بوده و در حوزه مد و پوشاک به‌عنوان شتاب‌دهنده فروش فعالیت می‌کنیم. درواقع کسب و کارهای نوپا به سراغ ما می‌آیند و با کمک ما رشد و توسعه پیدا می‌کنند. در این میان به مشاغل و کسب و کارهایی مناطق کمتر برخوردار هم خدمات داده و برای آنها رشد و توسعه ایجاد کردیم.»

زینب دولتی  ادامه داد: «بعضی طرح‌ها را که برای ما حکم مسئولیت اجتماعی داشته و تجارت به حساب نمی‌آمده، رشد و توسعه دادیم و ایده‌های زیادی را در حوزه مد و پوشاک تجاری‌سازی کرده‌ایم.»

وی در مورد بزرگترین یا مهمترین دستاورد این مجموعه تصریح کرد: «در واقع به نوعی در حوزه مد و پوشاک تعادل ایجاد کرده‌ایم و در حال تلاش هستیم تا کسب و کارهای نوپا، به دلیل در اختیار نداشتن سرمایه زیاد از بازار کنار گذاشته نشوند یا مهارت انسان‌های متخصص و خلاق به علت نبود کانکشن از بین نرود. درواقع قصد داریم یک حلقه اتصال بین دانش، صنعت و بازار باشیم و به کسب و کارهایی که وجه زیادی ندارند، خدمات، آموزش و مشاوره می‌دهیم و آنها را به بازار بزرگ وصل می‌کنیم، زیرا ما از ایده تا فروش محصول در کنار آنها هستیم.»

دولتی همچنین در خصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم شرکت خاطرنشان کرد: «نیروهای مستقیم یا به نوعی تیم اجرایی ما ۱۵ نفر هستند و کسانی هم که به صورت غیرمستقیم با ما کار می‌کنند، همان کارگاه‌ها و افرادی هستند که برای آنها اشتغال‌‌زایی ایجاد شده و عدد آن به ۴۰۰ عدد می‌رسد.»

وی در مورد فعالیت‌های خود در حوزه آبادانی و پیشرفت عنوان کرد: «برخی همکاری‌ها با پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی، مد و پوشاک داشته‌ایم و توانسته‌ایم خروجی تعدادی از تیم‌ها را تبدیل به ورودی بچه‌‌های مد و پوشاک در تهران کنیم، به این معنا که هزینه فعالیت‌های آنها در راستای احیای صنعت اصیل استان را انجام و از آن خروجی بگیریم و بازاری ایجاد کنیم تا تولیدات خود را به طراحان و مزون داران ارائه کرده و آنها این موقعیت را تبدیل به یک موضوع دائمی کنند.»

دولتی اضافه کرد:‌ «یکی از کارهای دیگری که در حوزه آبادانی و پیشرفت انجام دادیم، این است که در مناطق کمتر برخوردار، خروجی محصول محور ایجاد کردیم و برای آنها بازار سفارشات عمده و صادرات رقم زدیم. یعنی از محصولات عکاسی حرفه‌ای انجام دادیم تا نیاز نباشد حتما به ما خرج کار دهند.»

وی در پایان ضمن مثبت‌ارزیابی کردن نمایشگاه برنامه ملی آبادیران که در حوزه آبادانی و پیشرفت فعالیت می‌کرد، گفت: «نیاز است به کسانی مانند ما که خدمات محور هستیم توجه بیشتری شود زیرا محصولات ما دیده نمی‌شود و نیاز به صحبت دارد.»